Diety, co jsem zkusila :P

1. června 2013 v 13:03 | šárka |  Novinky
Nedávno jsme do školy měli úkol. Napsat něco z tématu o zdraví. Cokoliv. Tak jsem si vybrala téma nejrozšířenější dietky.
Tak tady si můžete počíst, co jsem napsala a za co jsem dostala pěknou známku.
Jsou to osobní zkušenosti, nemusí se shodovat s vašemi výsledky.


Nejlepší diety. Fungují?

Čas léta se nekompromisně blíží a snad všechny ženy přemýšlí nad tím, jak být na pláži co nejvíce sexy a co nejštíhlejší. Já nejsem výjimkou. Každý rok si po Vánocích dávám předsevzetí, že do léta vyrýsuji svaly, budu denně cvičit a omezím sladkosti. Je pravda, že k tomu nemám ani důvod, mám ideální váhu při mé výšce ( 173/64). Jenže cukry tělo potřebuje. Vyškrtnout je zcela ze svého jídelníčku je chyba. Stejně tak tuky. Nasycené tuky by měly být nedílnou součástí zdravé stravy. To už jsem ale odbočila od tématu diety.
Dieta neznamená hladovět. Trpět hlady znamená mít nedostatek energie, vitamínů a hlavně u žen se objevuje velmi špatná nálada a podrážděnost, která má zase následky v sociálním prostředí. Tělo se brání nedostatku jídla a projevuje se různými způsoby- opary, vyrážky, mdloba,..
Pod slovem dieta si každý představí něco jiného. Někdo již zmíněn nekonečný hlad, který většinou skončí noční návštěvou lednice a následným jo-jo efektem. Jo-jo efekt znamená úplně jednoduchou věc- Tělo, které hladoví ztrácí v první řadě vodu. Takže kdo hubne na kg, bude mít zpočátku radost, že jeho váha klesá. Nejedná se však o tuk, o který jde především, ale o vodu a svalovou hmotu, která je samozřejmě důležitější než tuk. Tuk v našem těle ale také hraje významnou roli. Chrání naše orgány a získáváme z něj energii.
První žena si pod pojmem dieta představí jezení pouze jednoho druhu potraviny. Především ovoce a zeleniny. Přičemž zeleninu jíme pouze odpoledne, protože ovoce je vlastně cukr, že ano J Bohužel, ani toto není dieta, to je pouze jemná hladovka. Navíc u těchto jednostranných diet vzniká následná nesnášenlivost na druh potraviny, který člověk konzumuje třeba dva týdny. Např. jablečná dieta, banánová dieta, vajíčková dieta… U těchto diet se všude vyskytuje jako dominantní potravina právě ta, která je zmíněna v názvu diety.
Druhá, zkušenější žena, si představí pod pojmem dieta shluk zdravých potravin, kombinaci bílkovin, sacharid a tuků, které se mají každý den konzumovat v určitém množství, které tělu stačí a dokáže zdravě a správně fungovat. Tímto stylem tělo pak hubne. Samozřejmě vše je doplněno o sport. U těch, kteří mají vyšší váhu a nemohou dělat náročný sport, jako je běh, aerobic či zumba, postačí pouze nejpřirozenější pohyb a to je chůze. I tou se dá vytrénovat fyzická kondice.
Velmi populární v dnešní době jsou tzv. podpůrné prostředky, jednoduše řečeno prášky na hubnutí. S příchodem léta se s nimi roztrhl pytel a snad v každé lékárně najdeme několik značek, které slibují zázračný váhový úbytek bez držení diety a sportu. Bohužel, mnoho lidí slyší na pojem ,,bez práce" a zakoupí si tento prostředek. Zhubne však pouze jejich peněženka, ne oni sami. Bez pohybu a redukce stravy to prostě nejde.
Kdo chce rychle zhubnout, zkouší velmi populární diety. Některé z nich nyní vyjmenuji. Pár z nich jsem již zkoušela.
1. Dukanova dieta
Pan Dukan to vymyslel jasně: jez jen bílkoviny a postupně přidávej další potraviny. Je to peklo. Celé dny a někdo i týdny požívá pouze a jen bílkoviny. Jedná se hlavně o mléčné výrobky, vejce, libové maso a to všechno zapíjí vodou či černou kávou. Podobná je i Atkinsonova dieta, která je založena na podobném principu.
Nefunguje to. Tělo reaguje na bílkovinovou bombou neskutečnou zácpou, oparem, bolestí břicha a následným odporem ke všemu, co se tváří jako bílkovina. Kdo to vydržel, je opravdu úspěšný člověk. Já jsem to vydržela dva týdny, váhový úbytek mizivý a následné zdravotní problémy jsem řešila dlouho.
2. Dieta modelek
Tuto dietu drží modelky, jak název napovídá. Denně žena jí pouze sacharidy, nebo-li cukry ve formě ovoce. Každý den se jí dva kousky kiwi, hrst hroznového vína, kousek banánu. Tato dieta trvá 3 dny a slibuje úbytek až 4 kg. Jde pouze o rychlý úbytek a jojo efekt zaručen.
Vydržela jsem to jeden den. Neúspěch.
3. Jednodruhová dieta
Celý den jíte pouze jeden druh potraviny. To je pro tělo velmi nebezpečné. Tělo strádá a má poté zažívací problémy. Tato dieta není vhodná na dlouhodobé držení. Lze jí zkusit pouze na redukci pár kg do plavek, ale jako dlouhodobá se nedoporučuje.
Tuto dietu jsem nezkoušela a ani nemám v plánu.
4. Dieta podle Štefana Margity
Tuto dietu držela moje maminka. Myslím, že dvakrát a vždy to vzdala. Je to velmi drastická dieta. Jíte pouze 3x denně. Den začíná černou kávou, což je naprosto nevhodné! Ráno tělo potřebuje sacharidy na nastartování a černá káva je naprosto nevhodná a nebezpečná! Oběd je vždy velmi strohý, konzumujete například vařená vejce a zeleninu. Večeře je bohatší, čeká na vás steak. Jojo efekt zaručen, jelikož hubneme svaly a ne tuk.
5. Dělená strava
Zde si uvědomíte, co jsou sacharidy a co jsou bílkoviny. Střídáte sacharidový den a bílkovinový den. Mezi nimi jsou tzv. neutrální potraviny, které můžete jít kdykoliv. Dieta se dá držet i delší dobu, není však vhodná pro lidi, co mají metabolické problémy.
6. Počítání kalorií
Denně si stanovíte, kolik kcal sníte a tento počet dodržíte. Je to ale bohužel něco jako hladovka, protože denně by průměrná žena měla sníst od 1300-1500 kcal. Tato dieta povoluje však pouze 200-800 kcal. To znamená, že tělo hladoví a hubne. Pokud hodnotu kcal zvýšíte, tělo přibere. Nelze držet delší dobu a jojo efekt opět zaručen.
Toto byl výčet několika diet, které jsou velmi populární.
Jsem pravidelným odběratelem časopisu Dieta a sleduji populární pořad Jste to, co jíte. Nikde, opravdu nikde není použito slovo dieta. Ani v podle názvu časopisu se uvnitř nedozvíte, že musíte jíst pouze sacharidy nebo bílkoviny. Vše je jen o pravidelném jezení, dostatečném pohybu a hlavně o pozitivním myšlení. Pokud je člověk ve stresu, hubne ve stresu, a nebo má vysoké očekávání, má to negativní vliv na metabolismus.
Celá práce je psaná jako můj názor, nepoužívala jsem žádné zdroje a vše je postaveno na mých znalostech a zkušenostech.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama